Skip to main content

Notice of Intent to Issue an Authority to Construct Pursuant to California Health and Safecy Code §42301.6

The Monterey Bay Air Resources District (MBARD) is required by California Health & Safety Code Section 42301.6, prior to approving a permit to construct equipment that emits toxic air emissions and is located within 1,000 feet of a kindergarten through grade 12 school-site, to notify the parents or guardians of children enrolled in a school that is located within one-quarter mile of the proposed new or modified source and to each address within a 1,000 foot radius of the source.

MBARD has evaluated the permit application for the proposed project and has made a preliminary determination that the project will comply with all applicable air district, state and federal air quality-related regulations, including the health risks resulting from toxic air contaminant emissions. The preliminary recommendation is to issue an Authority to Construct for this project.

El código de Salud y Seguridad de California en la sección 42301.6 indica que antes de aprovar permisos de con la construcción de equipos que emitan contaminantes tóxicos de el aire y se encuentren a mil pies de distancia de una escuela, de kínder hasta el grado 12, el Distrito de Recursos del Aire de La Bahía de Monterey (MBARD por su siglas en ingles), debe notificar a los padres o guardianes de los alumnos inscritos en las escuelas y domicilios ubicados en un radio de un cuarto de milla desde la nueva o modificada fuente de emisión, y a todos los domicilios en un radio de 1,000 pies de esta.

MBARD ha evaluado la solicitud de permiso para el proyecto propuesto y ha tomado una determinación preliminar de que el proyecto cumplirá con todas las reglamentaciones aplicables relacionadas con la calidad del aire del distrito, estatal y federal, incluidos los riesgos para la salud resultantes de las emisiones de contaminantes tóxicos del aire. La recomendación preliminar es de otorgar una Autoridad para Construir el proyecto.

Engineering Evaluation of Project